JavaScript

sâmbătă, 13 decembrie 2014

Mă simt bine


A apărut pe net zilele trecute o fotografie despre Revoluţia din Timişoara şi mi-am recunoscut locul copilăriei mele.
  Acolo unde este săgetuţa roşie este fereastra de unde priveam spre bulevard de la vârsta de 6 ani.

   Am văzut multe despre Revoluţie. Dar sincer nu cred că trebuie să ne oprim prea mult timp la nişte evenimente pe care şi aşa acuma nu le mai putem schimba.

 Şi de aceea este şi în zadar să ne pierdem timpul povestind prea mult despre ele.
 Cu toate că le spun şi le scriu, pot spune că mi-a marcat tot restul vieții perioada cruntă de comunism dintre anii 1982-1989, iar după această perioadă,  cea a evenimentelor.

 Dar eu aş vrea să scriu mai bine despre ce a fost în 1982-1989.
 Dacă mă gândesc bine nu aveam ce să facem.
 Sigur puteai să mergi la birt, şi mulţi asta făceau. Îmi amintesc că la locul de muncă, la clasa muncitoare 80 % erau bețivani.
 Mai ne chinuiam să ne uităm la televizor la sârbi şi la unguri . Cu tot felul de antene urcate cât mai sus cu putință, dar şi aşa nu vedeam (înţelegem) mare lucru.

  De aia mă simt eu bine acuma şi am simțământul că trăiesc bine.

Am pierdut vreo 2 ani după Revoluţie pentru că m-a interesat prea mult evoluţia , adică am fost microbist de partide politice, fără să intru să "joc".
 Şi dacă nu joci ... pierzi vremea aiurea. Şi eu am pierdut vremea vreo 2 ani.
 După care m-am pus pe treabă, că s-a putut.
 După Revoluţie s-a putut mult mult mai multe decât acuma.
 Şi eu mi-am făcut un atelier . Şi am câştigat suficenţi bani ca să văd cât de cât Europa.
 Şi m-am liniştit, pentru că pe la 16 ani îmi visam şi eu să emigrez în SUA.  Acuma numai, nici nu sunt curios să-l mai văd ca turist. Numai !

 Mă simt bine aşa cum sunt.  Mă mai uit la ăştia care mai tot strigă Iliescu judecat pentru sângele vărsat.
  Ce ridicol, avea 5 ani când o fost Revoluţia.

 E da !  Şi am plecat din România, când îmi mergea mai bine. Da. Pentru că mă săturasem de atâta ... nici nu ştiu cum să-i spun ... nu-mi plăcea cum mergeau treburile ... şi lumea ... era lumea parcă sălbatică faţă de ceea ce am văzut eu prin voiajele mele în Occident.

 Şi am plecat, dar nu am vrut să merg prea departe, mi-era frică.
 Aş fi putut merge în Germania la mătuşa mea, poate .... dar mi s-a părut că mai uşor o să-mi fie în Ungaria, aşa că am rămas la Ungaria.
 Şi nu-mi pare rău.
 Poate dacă nu ar fi fost internetul mi-ar fi un dor cumplit, dar aşa nu ! Deschid netul şi deja sunt în România.
 Şi ajunge atât !









  Apropo de ce am comentat mai de din jos ... la comentarii. Aceste două fotografii sunt din 17 decembrie 1989 de la Prefectura de azi al judeţului Timiş,
    atunci .... Comitetul Judeţean de Partid Comunist Român .

https://plus.google.com/117224089943971708805/posts/6Xtxy4z9NQp
           Acuma un an,  exact un an că am tradus-o .... puţin aşa ca să sune bine ... Dar aşa şi este ! 
                                                       Ascultă ...  este despre Revoluţie !

Niciun comentariu: