JavaScript

luni, 16 martie 2015

Amintiri despre Calea Şagului.

Mai nou îmi place să mă uit ce am mai făcut în trecut pe internet. Şi spre bucuria mea mi-am găsit nişte imagini şi însemnări pe care le crezusem demult pierdute ... (www.archive.org)

   

 Mă uit des şi pe la facebook şi observ cum se forțează mai toate siteurile să scoată ştiri cât mai bombastice ca să fie citiți.  Nu-mi place ! În ce lume trăim ...
  De fapt călătorim într-o lume pe care odată o s-o părăsim definitiv . . . Am citit zilele trecute că la Timişoara pe Calea Şagului se construieşte un nou plaza   sau mall ...sau cum i-o fi zicând ... se dărâmă pe acolo nişte amintiri întregi de o viaţă de om ... Care cât îşi mai amintește !
  De exemplu pe acolo îşi au amintirile oltenii care au stat în căminele de nefamilişti şi lucrau la Dermatina şi Pretim. Primul lor loc de stabilire în Timişoara.
 Sau cum îmi amintesc eu Calea Şagului pe când erau pe marginea drumului numai duzi şi drumul era pavat cu piatră cubică. .. Mergeam la pescuit la Şag cu bicicleta.
  Sau mai îmi amintesc că mergeam în spatele fabricii Dermatina să scoatem din pământ şi nisip gume pentru praștie.

... caut cu disperare o imagine pe net din anii 1960-1970 şi nu găsesc ! Dar pe retina imaginii memoriei mele este acolo ! O văd ! Dar nu pot să v-o arăt!
  Am găsit însă alta :
 Aşa piatră cubică era şi pe calea Şagului ... şi nu erau blocuri. Şi-mi amintesc că mergeam cu bicicleta aşa ca să evit aceste pietre că era nasol de mers pe ele.
 Eee suntem călători pe lumea asta ... toate trec şi trecătoare-s toate. Chiar şi locurile se schimbă. De te-ai întoarce după 100 de ani probabil nici tu nu ai mai recunoaște nimic.

Niciun comentariu: