JavaScript

luni, 27 aprilie 2015

Familia Hermann din Groß Sankt Nikolaus - Sânicolau Mare

Sus în stânga, Hermann Ilus (căsătorită Găluşcă), sus în mijloc Hermann Elisabeta Bözsi (căsătorită Bach), sus dreapta Hermann Maria Manci (căsătorită Varga), 
Jos dreapta Németh Ilona (căsătorită Hermann) jos cea mai micuţă Hermann Terezia Teri (căsătorită Schmith), jos cea mai bătrână este născută ?? căsătorită Hermann şi este bunica la celelalte Hermann, iar jos dreapta este Hermann Erzsi  (cred) (necăsătorită) sora lui bunicul meu Hermann care nu este în fotografie. Din Sânnicolau Mare anilor 1935-1937 cred.

Cred că mult mai  sigur se va păstra amintirea lor pe internet decât în cimitir.
Deja în Sânnicolau Mare se deslușește greu pe mormântul din piatră numele lor.
Eu aşa cred că aşa este mai bine să păstrez memoria lor.
Na dar să şi scriu câte ceva despre fiecare, ce ştiu şi eu din auzite.
Deci cea mai bătrână este mama lui bunicul meu Hermann (tata lui mama mea) care nu este în fotografie pentru că deja murise într-un mod  neclar în Timişoara prin anii 1934 ... 1935. În stânga jos este văduva celor patru fete printre care şi mama mea (stânga sus). Lângă Străbunica mea este fica acesteia şi soră cu bunicul meu.
Na deci ... sus în stânga este mătuşa Ilus, Găluşca Elena cred (născ.Hermann) s-a căsătorit cu un basarabian, Găluşcă Arkadie, om cu facultate absolvit în Bucureşti. Nu au avut copii.
Sus în mijloc, Bach Elisabeta (născ. Hermann) după şcoala absolvită în Sânicolau în limba germană a plecat după soţul ei în Austria, care aşa ştiu că era austriac şi au avut doi copii Brigite şi Robert. Au trăit în jurul localităţii Graz mai mult, dar a murit în localitatea Trofaiach lângă Leoben, la 90 de ani.
În stânga sus este mama mea Varga Maria, născută Hermann ... s-a născut în Bucureşti ... pentru că tatăl ei , bunicul meu a avut un atelier de mobilă, şi după primul război mondial o fost o mare modă ca boierimea română să facă mobilă la comandă de la cei mai iscusiţi meşteri ... de preferat nemţi.
Mama mea a murit la 91 de ani în Sopron.
Jos în stânga este bunica mea Hermann Ilona, născută Nemeth, numele de fată al mamei ei este Őri, şi s-a născut la Kenyeri în Vas megye. A rămas văduvă cu patru fete ... când cea mai mică avea doar 1 sau 2 ani. Schmith Terezia născută Hermann care este chiar lângă ea,  în rândul de jos cea mai mică.
Ea s-a căsătorit cu un timişorean Schmith Iosif, cu care nu a avut copii. Au emigrat în Germania în 1968. A murit cam prin 2003 sau 2004 dacă ţin bine minte în Nurnberg. 
Şi deci cea mai bătrână în fotografie străbunica mea ... nu ştiu prea multe de ea ... atât că a murit în Sanicolau Mare ... eu am văzut mormântul anii trecuţi ... culmea este că şi părinţii lui străbunica mea sunt tot în acel mormânt, care are datele care greu se mai pot descifra de 1840 .... Anul acesta mai merg odată acolo şi fac fotografii şi le pun aici pe acest articol, blog.
***
2015 mai 29
am revenit cu o fotografie din cimitirul Sanicolau Mare.
Este in spatele capelei mari din cimitir. Si culmea este, ca aici este si bunicii bunicului meu, pentru ca in anul 1840 nu avea cum sa fie tata lui bunicul meu, Ci probabil bunicul lui bunicul meu Hermann.







Niciun comentariu: